Co se stane, když budete jíst denně vejce?

1

Fakty a mýty ohledně vajec. Máte je rádi a nebo je nesnášíte? Například mýtus, že žloutky jsou nezdravé. Říká se, že žloutek zvyšuje hladinu cholesterolu, což vede ke špatnému stavu organismu. Alespoň tak to kdysi tvrdili odborníci na výživu. Jak je tomu dnes? Pravda je taková, že vejce nejsou jen zdrojem bílkovin, ale obsahují také pro srdce důležité omega-3 mastné kyseliny. Obsahují ale i řadu dalších velmi důležitých živin. Žloutek jednoho velkého vejce obsahuje asi 186 miligramů cholesterolu. Z tohoto důvodu se vždycky říkalo, že je třeba se konzumaci žloutků vyhnout a jíst výlučně bílky. Dnes je to jinak a doporučuje se konzumovat celá vejce (pokud vám to, samozřejmě, lékař nedoporučí jinak).

Hrozba? Maximálně tuky

Skutečnou hrozbou pro srdce jsou nasycené tuky. Mají totiž nepříznivý vliv na hladinu cholesterolu v krvi. Cholesterol z vajec je pro organismus prospěšný. V našem těle produkuje testosteron, díky čemu máme více energie a svalové hmoty.

Studie provedená na University of Connecticut ukázala, že vaječný žloutek snižuje hladinu špatného cholesterolu (LDL). Podle American Heart Association by se denně mělo konzumovat 300 mg cholesterolu (jedno vejce obsahuje 185 miligramů). Toto se ale doporučuje především lidem, kteří mají normální hladinu cholesterolu v krvi. Nezapomínejte, že je potřeba poradit se s lékařem!

Důležité je jak vajíčka připravujete. Pokud je smažíte ve velkém množství tuku a dáte si k nim i slaninu, tudy cesta zřejmě nevede a škodíte sami sobě a svému zdraví.

Když je ale připravíte zdravě (vaření natvrdo, nebo naměkko), vše je v pořádku. Když budete jíst vejce každý den, výsledky se rychle dostaví… A co Vy? Jíte je?

loading…


Komentáře

komentářů

redaktor